Webteksten en zoekmachineoptimalisatie
Goede teksten voor websites of content schrijven is een aparte discipline. Hiervoor moet u nog meer rekening houden met de bezoeker van uw website, zijn leesgedrag en zoekmachineoptimalisatie (SEO). Bezoekers van een webpagina hebben meestal eerst gezocht op een bepaald trefwoord. Geland op de juiste pagina scannen bezoekers meestal eerst de tekst voordat ze deze lezen.
Het is daarom belangrijk dat de teksten op uw website aansprekend zijn en de aandacht van de lezer vasthouden. De zinnen mogen daarom niet te lang zijn, maximaal 15 woorden volstaat. Zorg ook dat u de juiste zoekwoorden gebruikt. Woorden of woordcombinaties gebruiken waar niemand op googelt kunt u beter achterwege laten. Hetzelfde geldt voor de alinea’s: houd ze kort en zorg tijdig voor een witregel voordat de nieuwe alinea begint. Uw lezer is ‘lui’ en wil graag zonder (te) veel inspanning snel over de gewenste informatie beschikken.
Communiceren van de juiste boodschap
Ik denk vanuit de opdrachtgever én vanuit de lezer. Welke boodschap wilt u overbrengen? Wat wil de lezer lezen? Uw webteksten stem ik hier zo goed mogelijk op af. Hierdoor communiceert u de juiste boodschap en vindt uw bezoeker wat hij zoekt.
Als SEO copywriter houd ik uiteraard ook rekening met de aantrekkelijkheid en vindbaarheid voor Google. Voor mij is het telkens een uitdaging om een prettig leesbare tekst te maken die ook een positief effect heeft op zoekmachines. Een zoekwoordenanalyse (trefwoordenonderzoek) kan ik ook voor u verzorgen.